Jesień 2021 obfitowała w ciekawe wydarzenia w naszej działalności.
We wrześniu odbyły się kolejne spektakle Hoteliku Démodé w Teatrze Muzycznym w Łodzi (3/4 września), podczas którego przeprowadziliśmy badania oceny jakościowej wśród widzów spektakli korzystając z pomocy Fundacji Pełną Parą.
Oto wyniki tego badania (załącznik PDF)
Przy okazji wrześniowych spektakli odbyło się spotkanie publiczności z autorem scenariusza Markiem Kaweckim (lat 65) i Marcinem Sosińskim (lat 30), który ten scenariusz adaptował i wyreżyserował na scenie. Podczas realizacji spektaklu na scenie spotkały się dwa pokolenia twórców.
Marek Kawecki
Marcin Sosiński
Spotkanie odbyło się 6 września 2021 w Sali kameralnej Teatru Muzycznego w Łodzi. Organizatorami spotkania byli; Teatr Muzyczny w Łodzi, Grupa Teatralna Nota Bene, Fundacja 2035 i Stowarzyszenie Hipokamp. Szukaliśmy odpowiedzi na pytanie czy jest możliwa jest sztuka między pokoleniowa? Czy spektakl Hotelik Démodé tworzony przez miedzy pokoleniowych twórców spełnia te kryteria? Spotkanie moderowali Szymon Jędruch( Grupa Nota Bene) i Magdalena Poulain( Fundacja 2035) a ekspertem była Grażyna Busse – gerontolog( Stowarzyszenie Hipokamp).
Wspólnie z publicznością spektaklu po ponad godzinnej dyskusji doszliśmy do wniosku, że;
Hotelik Démodé – Łączy pokolenia
13 października 2021 na zaproszenie burmistrza Rawy Mazowieckiej wystawiliśmy Hotelik Démodé w MDK Rawa z okazji Dnia Nauczyciela powiatu rawskiego.
To był pierwszy wyjazdowy występ naszej Grupy. Publiczność zgromadzona na Sali znakomicie przyjęła naszą sztukę o burmistrz wpisała się do księgi hotelowej naszego spektaklu:
Piękne przedstawienie. Dziękuję za miły wieczór.
Piotr Irla – burmistrz Rawy Mazowieckie
10 listopada 2021 na zaproszenie Dyrektora Muzeum Ziemi Wieluńskiej w Wieluniu Pana Jana Książka Grupa Teatralna Nota Bene przygotowała specjalnie na te okazję okolicznościowy koncert pt. „Muzyka Polska”.
W programie usłyszeliśmy:
- Fryderyk Chopin, Polonez A – dur 40 nr 1,
Wyk. Bogna Jędruch – fortepian
- Henryk Wieniawski, Pieśń polska 12. Nr. 2
Wyk. Piotr Majewski – skrzypce, Bogna Jędruch – fortepian
- Fryderyk Chopin, Leci liście z drzew…
Wyk. Jolanta Gazela – mezzosopran, Bogna Jędruch – fortepian
- Fryderyk Chopin, Wojak
Wyk. Szymon Jędruch – tenor, Bogna Jędruch – fortepian
- Ignacy Jan Paderewski, Chłopca mego mi zabrali…,
Wyk. Joanna Krężel – sopran, Bogna Jędruch – fortepian
- Stanisław Moniuszko, Kozak
Wyk. Lesław Białecki – bas, Bogna Jędruch – fortepian
- Fryderyk Chopin, Życzenie
Wy. Joanna Krężel – sopran, Bogna Jędruch – fortepian
- Fryderyk Chopin, Mazurek a- moll 68 nr 2,
Wyk. Bogna Jędruch – fortepian
- Fryderyk Chopin, Mazurek F – dur 68 nr. 3
Wyk. Bogna Jędruch – fortepian
- Fryderyk Chopin, Piosnka litewska
Wyk. Jolanta Gzella – mezzosopran, Joanna Krężel – sopran,
Bogna Jędruch – fortepian
- Fryderyk Chopin, Nokturn – f- moll 55 nr 1
Wyk. Bogna Jędruch – fortepian
- Fryderyk Chopin, Preludium Deszczowe28 nr. 15
Wyk. Piotr Majewski – skrzypce, Bogna Jędruch – fortepian
- Henryk Wieniawski, Dudziarz op. 19 nr. 2
Wyk. Piotr Majewski – skrzypce, Bogna Jędruch – fortepian
- Stanisław Moniuszko, recytatyw i aria Stefana z opery Straszny Dwór,
Wyk. Szymon Jędruch – tenor, Bogna Jędruch – fortepian
- Moniuszko, Aria Skołuby z opery Straszny Dwór,
Wyk. Lesław Białecki – bas, Bogna Jędruch – fortepian
- Moniuszko, Pieśń rycerska
Wyk. Szymon Jędruch – tenor, Bogna Jędruch – fortepian
- Moniuszko, Dziad i baba
Wyk. Jolanta Gzella – mezzosopran, Lesław Białecki – bas
Bogna Jędruch – fortepian
- Ignacy Jan Paderewski, Siwy koniu
Wyk. Joanna Krężel – sopran, Bogna Jędruch – fortepian
- Stanisław Niewiadomski, Maki
Wyk. Jolanta Gzella – mezzosopran, Szymon Jędruch – tenor
Bogna Jędruch – fortepian
- Michał Kleofas Ogiński, Polonez Pożegnanie Ojczyzny
Wyk. Piotr Majewski – skrzypce, Bogna Jędruch – fortepian
- Wojciech Albert Sowiński – muzyka, do słów hrabiego Ignacego Krasickiego,
Hymn do miłości ojczyzny
Wyk. Joanna Krężel – sopran, Jolanta Gzella – mezzosopran,
Szymon Jędruch – tenor, Lesław Białecki – bas, Bogna Jędruch – fortepian
20 listopada odbyła się prapremiera koncertu inscenizowanego wg. pomysłu Agnieszki Gabrysiak pt. „Wesołe Jest Życie” na podstawie twórczości muzycznej Jerzego Wasowskiego i Jeremiego Przybory
Jest to historia miłości kobiety po przejściach i mężczyzny z przeszłością, pięknie opowiedziana piosenkami Jeremiego Przybory i Jerzego Wasowskiego z „Kabaretu Starszych Panów”.
Jak mówił autor „Kabaret Starszych Panów” to: ucieczka od nudy i szarzyzny, tęsknota za elegancją, za inteligencją dziedziczną, przedwojennym kanonem sposobu bycia”.
Warto przyjść i „Zakochać się” jak Kaziu, choć „Portugalczyk Osculati” potrafi oszukać, miłość bywa trudna jak w „Tango Kat”, a wszyscy mężczyźni to „Tanie dranie”. Jednak, gdy spotkasz tego jedynego, szepnij mu, „Bo we mnie jest sex” , bo „Jeżeli kochać to nie indywidualnie”. Gdy już „Prysną zmysły” i usłyszysz płaczliwe „No, co ja Ci zrobiłem” to „Przeklnij go”, albo wybacz, bo „Wesołe jest życie”, a najważniejsza jest „Rodzina”.