Statut Stowarzyszenia Grupy Teatralnej Nota Bene

Stowarzyszenie Grupa Teatralna Nota Bene

Statut Stowarzyszenia Grupa Teatralna Nota Bene

Rozdział I. Postanowienia ogólne

§ 1

  1. Stowarzyszenie Grupa Teatralna Nota Bene, zwane dalej Stowarzyszeniem, działa w szczególności na podstawie Ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach oraz postanowień niniejszego statutu.

  2. Stowarzyszenie może używać nazwy skróconej Grupa Teatralna Nota Bene

§ 2

Siedzibą Stowarzyszenia jest miasto Łódź

§ 3

  1. Terenem działania Stowarzyszenia jest obszar Rzeczpospolitej Polskiej ze szczególnym uwzględnieniem Łodzi i województwa łódzkiego.

  2. Dla realizacji celów statutowych stowarzyszenie może prowadzić działania poza granicami kraju na terenie innych państw, z poszanowaniem tamtejszego prawa.

§ 4

Stowarzyszenie posiada osobowość prawną. Powołane jest na czas nieokreślony.

§ 5

Stowarzyszenie współpracuje z krajowymi, zagranicznymi i międzynarodowymi organizacjami pozarządowymi i innymi instytucjami. Może pozostawać członkiem tych organizacji na zasadach pełnej autonomii.

§ 6

Stowarzyszenie opiera swoją działalność na pracy społecznej członków. Do prowadzenia swoich działań może zatrudniać pracowników również będących członkami stowarzyszenia oraz powoływać biura.

Rozdział II. Cele i sposoby ich realizacji

§ 7

  1. Celem Stowarzyszenia jest wspieranie i upowszechnianie kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego, w szczególności w zakresie kultywowania klasycznych form teatru muzycznego takich jak komedia muzyczna, wodewil
    i operetka wypełniając lukę w związku z odchodzeniem teatrów muzycznych w Polsce od w/w form, w tym:

  1. upowszechnianie tradycji narodowej, pielęgnowanie polskości oraz rozwoju świadomości narodowej, obywatelskiej i kulturowej poprzez popularyzowanie polskiej kultury i sztuki, języka, historii, tradycji;

  2. upowszechnianie zwyczajów różnych kręgów kulturowych oraz przybliżanie
    i popularyzowanie języków, historii, kultury, sztuki, różnych grup etnicznych
    i krajów świata,

  3. promowanie polskich i światowych twórców oraz wspieranie ich w rozwoju ich karier;

  4. propagowanie rozwoju edukacji artystycznej;

  5. rozwijanie kontaktów i współpracy kulturalnej i artystycznej pomiędzy regionami;

  6. inicjowanie lub wspieranie lokalnych, ponadlokalnych oraz międzynarodowych wydarzeń kulturalnych i artystycznych;

  7. popularyzowanie twórców i przedstawicieli świata kultury i sztuki związanych z miastem, regionem i krajem;

  8. kształtowanie w społeczeństwie postaw aktywnego uczestnictwa w sztuce
    i kulturze;

  9. integrowanie społeczeństwa wokół wartości związanych ze sztuką i kulturą;

  10. łączenie sztuki i kultury z innymi dziedzinami życia;

  11. aktywizacja i socjalizacja społeczeństwa poprzez sztukę i kulturę;

  12. działalność na rzecz integracji europejskiej, dialogu międzykulturowego oraz rozwijania kontaktów i współpracy między społeczeństwami;

  13. promowanie zasad tolerancji;

  14. nawiązywanie przyjaźni pomiędzy narodami;

  15. promowanie sztuki i kultury z legalnych źródeł;

  16. rzecznictwo interesów środowiska artystycznego.

  1. Ponadto celami Stowarzyszenia, w tym realizowanymi w nawiązaniu do celu głównego, są:

  1. ochrona i promocja zdrowia;

  2. przeciwdziałanie uzależnieniom i patologiom społecznym,

  3. upowszechnianie kultury fizycznej i sportu,

  4. upowszechnienie ochrony środowiska i ekologii,

  5. upowszechnienie turystyki i krajoznawstwa,

  6. działalność charytatywna;

  7. pomoc społeczna, w tym pomoc rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywanie szans tych osób,

  8. promocja zatrudnienia i aktywizacji zawodowej osób pozostających bez pracy i zagrożonych zwolnieniem z pracy,

  9. integracja zawodowa i społeczna osób zagrożonych wykluczeniem
    lub ubóstwem, w tym rehabilitacja zawodowa i społeczna osób niepełnosprawnych,

  10. wspomaganie rozwoju techniki, innowacyjności oraz rozpowszechnianie
    i wdrażanie nowych rozwiązań technicznych,

  11. upowszechnianie macierzyństwa, rodzicielstwa, wszechstronne wspieranie rodziny i ochrona praw dziecka,

  12. promocja wolontariatu,

  13. wspieranie rozwoju obszarów wiejskich,

  14. upowszechnienie integracji międzynarodowej i międzypokoleniowej,

  15. wspieranie procesów rewitalizacji,

  16. promowanie regionów, w tym przede wszystkim Łodzi i województwa łódzkiego oraz promocja Polski,

  17. wszechstronne wspieranie organizacji pozarządowych oraz podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

§ 8

  1. Stowarzyszenie działa na rzecz ogółu społeczeństwa, w tym: dzieci, młodzieży, seniorów, osób z niepełnosprawnościami, osób zagrożonych wykluczeniem lub ubóstwem, osób ze szczególnymi potrzebami oraz ich rodzin.

  2. Stowarzyszenie może realizować swoje cele poprzez:

  1. przygotowywanie i prezentowanie szerokiej publiczności przedstawień teatralnych spektakli), wystaw, happeningów, projekcji, koncertów, konkursów, wernisaży, zapisów i pokazów audio- foto – wizualnych, itp.;

  2. organizowanie wyjazdów z przedstawieniami realizowanymi przez Stowarzyszenie lub wspieranie organizacji takich wyjazdów;

  3. tworzenie, realizacja autorskich projektów artystycznych;

  4. organizowanie lub udział w festiwalach teatralnych, fotograficznych i filmowych;

  5. organizowanie międzynarodowej współpracy kulturalnej pomiędzy twórcami, uczestnikami życia kulturalnego oraz instytucjami kultury;

  6. reprezentowanie artystów;

  7. fundowanie stypendiów, w szczególności uzdolnionym młodym artystom;

  8. tworzenie lub udział w programach wymiany kulturalnej bądź studenckiej;

  9. organizowanie wyjazdów studyjnych;

  10. organizowanie przedszkoli, szkół o charakterze artystycznym;

  11. organizowanie wycieczek i innych imprez turystyczno – krajoznawczych;

  12. organizowanie wypoczynku letniego, zimowego stacjonarnego (półkolonii) bądź wyjazdowego (kolonii, obozów) dla dzieci i młodzieży;

  13. organizowanie lub udział w konferencjach, seminariach, prelekcjach, wykładach, warsztatach, szkoleniach, sympozjach, debatach i innych formach przekazywania wiedzy;

  14. organizowanie czasu wolnego, w tym kółek zainteresowań;

  15. organizowanie i prowadzenie zajęć rekreacyjnych, zajęć o charakterze profilaktycznym i korektywnym, zajęć rehabilitacji ruchowej;

  16. prowadzenie bądź włączanie się w badania prowadzone przez różne podmioty;

  17. wydawanie książek, gazet, czasopism i pozostałych periodyków,

  18. podnoszenie kwalifikacji lub kompetencji członków organów i kadry Stowarzyszenia, w tym wolontariuszy;

  19. organizowanie miejsc pracy dla osób zagrożonych wykluczeniem lub ubóstwem;

  20. organizowanie staży i praktyk;

  21. przekwalifikowywanie zawodowe;

  22. udział w konkursach i pozyskiwanie środków na realizację celów statutowych
    na poszczególne projekty artystyczne;

  23. sprzedaż przedmiotów darowizny;

  24. organizowanie zbiórek publicznych, loterii, bali charytatywnych, aukcji,

  25. organizowanie wolontariatu poprzez angażowanie lokalnej społeczności ·w realizację celów Stowarzyszenia;

  26. prowadzenie działalności propagatorskiej i informacyjnej w zakresie służącym realizacji celów Stowarzyszenia;

  27. współpracę z jednostkami administracji publicznej (terytorialnej, centralnej), placówkami oświatowymi, placówkami kulturalnymi i innymi podmiotami, którym bliskie są cele Stowarzyszenia;

  28. podejmowanie innych działań niż wymienione, powyżej, które przyczynią się
    do realizacji celów Stowarzyszenia.

  1. Stowarzyszenie może prowadzić działalność wymienioną w § 7 ust. 1 zarówno w formie odpłatnej, jak i nieodpłatnej pożytku publicznego.

  2. W przypadku jednoczesnego prowadzenia przez Stowarzyszenie działalności nieodpłatnej i odpłatnej pożytku publicznego Zarząd podejmuje uchwałę określającą zakres każdej z nich i rachunkowo wyodrębnia te formy działalności w stopniu umożliwiającym określenie przychodów, kosztów i wyników każdej z tych działalności, z zastrzeżeniem przepisów ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości.

Rozdział III. Członkowie Stowarzyszenia

§ 9

  1. Członkami Stowarzyszenia mogą być osoby fizyczne i prawne. Osoba prawna może być jedynie członkiem wspierającym Stowarzyszenia.

  2. Stowarzyszenie posiada członków:

  1. zwyczajnych,

  2. wspierających,

  3. może również posiadać członków honorowych

§ 10

  1. Członkiem zwyczajnym Stowarzyszenia może być każda osoba fizyczna, która na wniosek dwóch członków Stowarzyszenia złoży pisemną deklaracje po otrzymaniu rekomendacji Zarządu Stowarzyszenia.

  2. Przyjęcia nowych członków dokonuje Zarząd uchwałą podjętą nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od złożenia deklaracji.

§ 11

  1. Członkiem wspierającym Stowarzyszenia może zostać osoba fizyczna i prawna deklarująca pomoc finansową, rzeczową lub merytoryczną w realizacji celów Stowarzyszenia.

  2. Członkiem wspierającym staje się po złożeniu pisemnej deklaracji na podstawie uchwały Zarządu podjętej nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od daty złożenia deklaracji.

§ 12

  1. Członkiem honorowym Stowarzyszenia może być osoba fizyczna, która wniosła wybitny wkład w działalność i rozwój Stowarzyszenia.

  2. Członkiem honorowym staje się po przyjęciu uchwały przez Walne Zebranie na wniosek Zarządu albo, co najmniej 6 członków Stowarzyszenia.

§ 13

Członkowie zwyczajni mają prawo do:

  1. biernego i czynnego uczestniczenia w wyborach do władz Stowarzyszenia,

  2. korzystania z dorobku i wszelkich form działalności Stowarzyszenia,

  3. udziału w zebraniach, wykładach oraz imprezach organizowanych przez Stowarzyszenie,

  4. zgłaszania wniosków, co do działalności Stowarzyszenia.

§ 14

Członkowie zwyczajni mają obowiązek:

  1. brania udziału w działalność ci Stowarzyszenia i w realizacji jego celów,

  2. uczestniczenia w walnych zebraniach członków,

  3. przestrzegania statutu i uchwał władz Stowarzyszenia,

  4. regularnego opłacania składek.

§ 15

  1. Członkowie wspierający i honorowi nie posiadają biernego oraz czynnego prawa wyborczego, mogą jednak brać udział z głosem doradczym w statutowych władzach Stowarzyszenia, poza tym posiadają takie prawa jak członkowie zwyczajni.

  2. Członek wspierający ma obowiązek wywiązywania się z zadeklarowanych świadczeń, przestrzegania statutu oraz uchwał władz Stowarzyszenia.

  3. Członkowie honorowi są zwolnieni ze składek członkowskich.

§ 16

  1. Członkostwo w Stowarzyszeniu ustaje na skutek:

  1. dobrowolnej rezygnacji pisemnej z przynależności do Stowarzyszenia,

  2. wykluczenia przez Zarząd z uwagi na:

  1. nieusprawiedliwione zaleganie z opłatą składek członkowskich lub innych zobowiązań, przez okres przekraczający rok,

  2. rażące naruszenie zasad statutowych, nieprzestrzeganie postanowień i uchwał władz Stowarzyszenia,

  3. brak przejawów aktywnej działalności na rzecz Stowarzyszenia.

  1. utraty praw obywatelskich na mocy prawomocnego wyroku sądu,

  2. śmierci członka lub utraty osobowości prawnej przez członka wspierającego.

  1. Od uchwały Zarządu w sprawie wykluczenia przysługuje odwołanie do Walnego Zebrania Członków w terminie 14 dni od daty doręczenia stosownej uchwały
    wraz z uzasadnieniem. Odwołanie jest rozpatrywane na najbliższym Walnym Zebraniu Członków. Uchwała Walnego Zebrania jest ostateczna.

  2. Członek, którego członkostwo ustało jest skreślany przez Zarząd z rejestru członków.

Rozdział IV. Władze Stowarzyszenia

§ 17

Władzami Stowarzyszenia są:

  1. Walne Zebranie Członków,

  2. Zarząd,

  3. Komisja Rewizyjna.

§ 18

  1. Władze Stowarzyszenia wybierane są przez Walne Zebranie Członków w głosowaniu jawnym zwykłą większością głosów. Walne Zebranie może zdecydować o przeprowadzeniu głosowania tajnego.

  2. W razie, gdy skład władz Stowarzyszenia, o których mowa w §17 pkt 2 i 3 ulegnie zmniejszeniu uzupełnienie tego składu może nastąpić jedynie na Walnym Zebraniu Członków.

§ 19

Uchwały wszystkich władz Stowarzyszenia zapadają w głosowaniu jawnym zwykłą większością głosów, przy obecności, co najmniej połowy członków uprawnionych
do głosowania, chyba, że dalsze postanowienia Statutu stanowią inaczej.

§ 20

Władze, o których mowa w §17 pkt 2 i 3 wybierane są na czas nieokreślony.

Walne Zebranie Członków

§ 21

  1. Najwyższą władzą Stowarzyszenia jest Walne Zebranie Członków.

  2. Walne Zebranie Członków może być zwyczajne i nadzwyczajne.

  3. Zwyczajne Walne Zebrania Członków zwołuje Zarząd raz w roku, jako sprawozdawcze,

  4. Walne Zebranie Członków obraduje wg uchwalonego przez siebie regulaminu obrad.

  5. Nadzwyczajne Walne Zebranie Członków zwołuje Zarząd:

  1. z własnej inicjatywy,

  2. na żądanie członków Komisji Rewizyjnej,

  3. na pisemny wniosek, co najmniej 1/3 ogólnej liczby członków zwyczajnych Stowarzyszenia.

  1. Nadzwyczajne Walne Zebranie Członków powinno zostać zwołane przed upływem 21 dni od daty zgłoszenia wniosku lub żądania i obradować nad sprawami, dla których zostało zwołane.

  2. O czasie, miejscu i porządku obrad Walnego Zebrania Członków zawiadamia się wszystkich członków uprawnionych do głosowania na piśmie bezpośrednio za potwierdzeniem odbioru lub za pośrednictwem jednego z operatorów pocztowych, poczty elektronicznej lub poprzez upublicznienie na Facebooku bądź stronie internetowej Stowarzyszenia tak, aby zawiadomienie dotarło do członków, co najmniej na 7 dni przed jego zaplanowanym terminem.

  3. Walne Zebranie Członków zwołuje się w dwóch terminach. Drugi termin wyznacza się w tym samym dniu 30 minut po pierwszym terminie. W drugim terminie Walne Zebranie Członków jest ważne bez względu na liczbę obecnych uprawnionych do głosowania członków Stowarzyszenia.

  4. W przypadku bezczynności Zarządu bądź jego braku Walne Zebranie Członków zwoływane jest przez Komisję Rewizyjną.

  5. Członek Stowarzyszenia może brać udział w Walnym Zebraniu Członków osobiście lub przez ustanowionego w tym celu pełnomocnika. Osoby prawne będące członkami Stowarzyszenia biorą udział w Walnym Zebraniu Członków jedynie przez ustanowionego w tym celu pełnomocnika. Pełnomocnictwo powinno być udzielone na piśmie pod rygorem nieważności i powinno być dołączone do protokołu Walnego Zebrania Członków. Pełnomocnik nie może zastępować więcej niż jednego członka.

  6. Posiedzenia Walnego Zebrania Członków mogą być stacjonarne, on-line bądź hybrydowe. O formie i zasadach udziału w Walnym Zebraniu Członków informuje zwołujący Walne Zebranie Członków w zawiadomieniu, o którym mowa w ust. 7.

  7. Posiedzenia Walnego Zebrania Członków są protokołowane.

  8. Walne Zebranie Członków Stowarzyszenia podejmuje decyzje w formie uchwał.

§ 22

  1. Do kompetencji Walnego Zebrania Członków należy w szczególności:

  1. określenie głównych kierunków działania i rozwoju Stowarzyszenia,

  2. uchwalanie zmian statutu,

  3. wybór i odwoływanie wszystkich władz Stowarzyszenia,

  4. udzielanie członkom Zarządu absolutorium na wniosek Komisji Rewizyjnej,

  5. rozpatrywanie i zatwierdzanie sprawozdań finansowych Stowarzyszenia
    oraz władz Stowarzyszenia,

  6. rozpatrywanie odwołań od uchwał Zarządu,

  7. podejmowanie uchwały o rozwiązaniu Stowarzyszenia i przeznaczeniu jego majątku,

  8. podejmowanie uchwał w sprawie przyjęcia członka honorowego,

  9. podejmowanie uchwał we wszystkich sprawach niezastrzeżonych do kompetencji innych władz Stowarzyszenia,

  10. zatwierdzanie regulaminów władz,

  11. ustalanie wysokości składek członkowskich oraz terminu i formy ich uiszczania.

  1. W sprawach, w których Statut nie określa właściwości władz Stowarzyszenia, podejmowanie uchwał należy do Walnego Zebrania Członków, chyba, że przepis szczególny stanowi inaczej.

Zarząd

§ 23

  1. Zarząd jest powołany do kierowania całą działalnością Stowarzyszenia zgodnie
    z uchwałami Walnego Zebrania Członków, a także reprezentuje Stowarzyszenie na zewnątrz.

  2. Zarząd składa się od 1 do 3 osób, spośród których Walne Zebranie Członków może wybrać Prezesa, Skarbnika, Sekretarza. W przypadku jednoosobowego Zarządu Członek Zarządu zawsze jest Prezesem Zarządu.

§ 24

Do kompetencji Zarządu należy:

  1. kierowanie bieżącą pracą Stowarzyszenia,

  2. prowadzenie biura Stowarzyszenia,

  3. realizowanie uchwał Walnego Zebrania Członków,

  4. zarządzanie majątkiem Stowarzyszenia,

  5. planowanie i prowadzenie gospodarki finansowej,

  6. reprezentowanie Stowarzyszenia na zewnątrz i działanie w jego imieniu,

  7. przyjmowanie i wykluczanie członków Stowarzyszenia,

  8. zwoływanie Walnego Zebrania Członków,

  9. prowadzenie polityki kadrowej, w tym zatrudnianie i zwalnianie pracowników,

  10. nawiązywanie współpracy ze zleceniobiorcami i wykonawcami,

  11. prowadzenie rejestru członków,

  12. sporządzanie i aktualizowanie polityk Stowarzyszenia, w tym polityki rachunkowości, polityki bezpieczeństwa,

  13. świadczenie obsługi biurowej na rzecz pozostałych władz,

  14. poddawanie Stowarzyszenie kontroli Komisji Rewizyjnej oraz organom nadzoru,

  15. przygotowywanie projektów dokumentów we i zatwierdzanie wszystkich innych poza wskazanymi w §22,

  16. inne zadania określone w pozostałych postanowieniach Statutu.

§ 25

  1. Posiedzenia Zarządu odbywają się w miarę potrzeb. Posiedzenie Zarządu może zwołać każdy członek Zarządu z tym zastrzeżeniem, że posiedzenie jest zwoływane, ·co najmniej na 3 dni przed planowanym terminem i termin ów jest podawany
    do wiadomości wszystkich członków Zarządu w formie zawiadomienia za pośrednictwem poczty elektronicznej bądź smsa.

  2. Posiedzenia Zarządu mogą być stacjonarne, on-line bądź hybrydowe. O formie i zasadach udziału w posiedzeniu informuje zwołujący dane posiedzenie Członków w zawiadomieniu, o którym mowa w ust. 1.

  3. Decyzje Zarządu podejmowane są w formie uchwał.

  4. W przypadku równej liczby głosów za i przeciw uchwale rozstrzygający jest głos Prezesa Zarządu, a w przypadku jego nieobecności Członka Zarządu prowadzącego posiedzenie.

  5. Z posiedzeń Zarządu sporządza się protokół, który podpisują wszyscy obecni
    na posiedzeniu członkowie Zarządu.

  6. Posiedzenia Zarządu mogą odbyć się bez formalnego zwołania, o którym mowa w ust. 1 w przypadku, gdy obecni są wszyscy członkowie Zarządu i żaden z nich nie wniósł sprzeciwu, co do odbycia posiedzenia.

  7. Zarząd działa na podstawie Regulaminu uchwalonego przez Walne Zebranie Członków.

§ 26

  1. Członkowie Zarządu mogą być w Stowarzyszeniu zatrudnieni w związku z pełnioną funkcją bądź niezależnie od niej na podstawie umowy o pracę bądź jednej z umów cywilnoprawnych.

  2. Członkowie Zarządu mogą też pobierać wynagrodzenie z tytułu pełnienia funkcji w Zarządzie bez zawierania z nimi umów, o których mowa w ust. 1. Decyzję w tym przedmiocie podejmuje Komisja Rewizyjna.

  3. Członkowie Zarządu mogą otrzymywać z tytułu pełnienia funkcji zwrot uzasadnionych kosztów. Decyzję w tym przedmiocie podejmuje Zarząd na podstawie przedłożonych przez zainteresowanego członka Zarządu faktur bądź rachunków.

Komisja Rewizyjna

§ 27

  1. Komisja Rewizyjna powołana jest do sprawowania kontroli nad działalnością Stowarzyszenia.

  2. Komisja Rewizyjna składa się z 2 do 3 osób, w tym przewodniczącego.

§ 28

Do kompetencji Komisji Rewizyjnej należy:

  1. kontrola całokształtu działalności Stowarzyszenia,

  2. ocena pracy Zarządu, w tym corocznych sprawozdań i bilansu,

  3. składanie sprawozdań na Walnym Zebraniu Członków wraz z oceną działalności Stowarzyszenia i Zarządu Stowarzyszenia,

  4. wnioskowanie do Walnego Zebrania Członków o udzielanie absolutorium członkom Zarządu,

  5. wnioskowanie o odwołanie całego Zarządu w razie jego bezczynności lub bezczynnego członka Zarządu,

  6. wnioskowanie o zwołanie Nadzwyczajnego Walnego Zebrania Członków,

  7. inne przewidziane postanowieniami Statutu.

§ 29

  1. Posiedzenia Komisji Rewizyjnej odbywają się w miarę potrzeb, nie rzadziej jednak niż raz w roku. Posiedzenia Komisji zwołuje przewodniczący bądź Zarząd, na co najmniej 3 dni przed planowanym terminem i termin ów jest podawany do wiadomości wszystkich członków Komisji Rewizyjnej w formie zawiadomienia za pośrednictwem poczty elektronicznej bądź smsa.

  2. Posiedzenia Komisji Rewizyjnej mogą być stacjonarne, on-line bądź hybrydowe.
    O formie i zasadach udziału w posiedzeniu informuje zwołujący dane posiedzenie Członków w zawiadomieniu, o którym mowa w ust. 1.

  3. Z posiedzeń Komisji Rewizyjnej sporządzany jest protokół, który podpisują wszyscy obecni na posiedzeniu członkowie Komisji Rewizyjnej.

  4. Decyzje Komisji Rewizyjnej podejmowane są w formie uchwał. W przypadku równej liczbie głosów za i przeciw uchwale rozstrzygający jest głos Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej bądź innego Członka Komisji prowadzącego posiedzenie.

  5. Członkowie Komisji Rewizyjnej mogą otrzymywać z tytułu pełnienia funkcji zwrot uzasadnionych kosztów lub wynagrodzenie w wysokości nie wyższej niż przeciętne miesięczne wynagrodzenie w sektorze przedsiębiorstw ogłoszone przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego za rok poprzedni. Członkowie Zarządu mogą otrzymywać z tytułu pełnienia funkcji zwrot uzasadnionych kosztów. Decyzję w tym przedmiocie podejmuje Komisja Rewizyjna.

  6. Przewodniczący Komisji Rewizyjnej lub upoważniony przez niego członek Komisji ma prawo brać udział w posiedzeniach Zarządu z głosem doradczym

  7. Komisja Rewizyjna działa na podstawie Regulaminu uchwalonego przez Walne Zebrania Członków.

Rozdział V. Majątek i gospodarka finansowa

§ 30

  1. Źródłami majątku Stowarzyszenia są:

  1. składki członkowskie,

  2. darowizny, zapisy i spadki, środki pochodzące z ofiarności publicznej,

  3. dotacje, subwencje, granty,

  4. wpływy z działalności statutowej,

  5. udziały,

  6. lokaty, odsetki bankowe,

  7. dochody z majątku własnego,

  8. nawiązki,

  9. dochody z działalności gospodarczej Stowarzyszenia,

  10. inne.

  1. Stowarzyszenie prowadzi gospodarkę finansową zgodnie z obowiązującymi przepisami. Rok obrotowy i podatkowy Stowarzyszenia pokrywa się z rokiem kalendarzowym.

  2. Decyzje w sprawie nabywania, zbywania i obciążania majątku Stowarzyszenia podejmuje Zarząd.

  3. Stowarzyszenie nie działa dla osiągnięcia zysku. Nadwyżkę przychodów nad kosztami Stowarzyszenie przeznacza na cele statutowe, tj. na działalność pożytku publicznego prowadzoną przez Stowarzyszenie.

  4. Stowarzyszenie może tworzyć fundusze, w tym fundusze celowe.

  5. Decyzję w sprawie utworzenia funduszy i funduszy celowych, określenia wysokości kwot przekazywanych na te fundusze, a także określenia sposobu dysponowania środkami zgromadzonymi na funduszach podejmuje Zarząd.

  6. Stowarzyszenie nie przyjmuje i nie dokonuje płatności w gotówce o wartości równej lub przekraczającej równowartość kwoty, o której mowa w art. 2 ust. 1 pkt 22 i 23 ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu bez względu na to, czy płatność jest przeprowadzana, jako pojedyncza operacja, czy kilka operacji, które wydają się ze sobą powiązane.

Sposób reprezentacji

§ 31

              1. Do składania oświadczeń woli w imieniu Stowarzyszenia, w tym w sprawach majątkowych uprawniony jest każdy z członków Zarządu jednoosobowo (samodzielnie). W umowach między Stowarzyszeniem a Członkiem Zarządu oraz w sporach z nim Stowarzyszenie reprezentuje członek Komisji Rewizyjnej wskazany w jej uchwale lub pełnomocnik powołany uchwałą Walnego Zebrania Członków.

Rozdział VI. Działalność gospodarcza Stowarzyszenia

§ 32

  1. Stowarzyszenie może prowadzić działalność gospodarczą na zasadach określonych w odrębnych przepisach wyłącznie, jako dodatkową i służebną w stosunku do prowadzonej przez Stowarzyszenie działalności pożytku publicznego.

  2. Decyzję, co do rozpoczęcia przez Stowarzyszenie prowadzenia działalności gospodarczej, jej zakresu zgodnie z Polską Klasyfikacją Działalności (PKD), zmiany, zawieszenia, zakończenia podejmuje Zarząd w formie uchwały i składa w tym zakresie odpowiednie wnioski do Krajowego Rejestru Sądowego.

  3. Prowadzenie działalności gospodarczej wymaga rachunkowego wyodrębnienia tej formy działalności w stopniu umożliwiającym określenie przychodów, kosztów i jej wyników,
    z zastrzeżeniem przepisów o rachunkowości.

  4. Dochód (zysk z działalności gospodarczej) Stowarzyszenia służy realizacji celów statutowych Stowarzyszenia, tj. realizacji działalności pożytku publicznego i nie może być dzielony między członków Stowarzyszenia.

  5. Stowarzyszenie nie może prowadzić odpłatnej działalności pożytku publicznego
    i działalności gospodarczej w odniesieniu do tego samego przedmiotu działalności.

  6. Do działalności gospodarczej Stowarzyszenia nie mogą być angażowani wolontariusze.

  7. Stowarzyszenie może prowadzić działalność gospodarczą w następującym zakresie zgodnie z PKD:

  1. 90.01.Z Działalność związana z wystawianiem przedstawień artystycznych

  2. 90.02.Z Działalność wspomagająca wystawianie przedstawień artystycznych

  3. 90.04.Z Działalność obiektów kulturalnych

  4. 79.90 C Pozostała działalność usługowa w zakresie rezerwacji, gdzie indziej niesklasyfikowana

  5. 85.59.B Pozostałe pozaszkolne formy edukacji, gdzie indziej niesklasyfikowane,

  6. 79.12.Z Działalność organizatorów turystyki;

  7. 58.19.Z Pozostała działalność wydawnicza

  8. 59.13.Z Działalność związana z dystrybucją filmów, nagrań wideo

  9. i programów telewizyjnych

  10. 47.19.Z Pozostała sprzedaż detaliczna prowadzona w niewyspecjalizowanych sklepach

  11. 47.91.Z Sprzedaż detaliczna prowadzona przez domy sprzedaży wysyłkowej lub Internet

  12. 47.99.Z Pozostała sprzedaż detaliczna prowadzona poza siecią sklepową, straganami i targowiskami

  13. 73.11.Z Działalność agencji reklamowych

  14. 59.14. Z Działalność związana z projekcją filmów

  15. 58.11.Z Wydawanie książek

  16. 58.13.Z Wydawanie gazet

  17. 58.14.Z Wydawanie czasopism i pozostałych periodyków.

Rozdział VII. Postanowienia końcowe

§ 33

Uchwałę w sprawie zmiany Statutu Stowarzyszenia podejmuje Walne Zebranie Członków.

§ 34

  1. Uchwałę o rozwiązaniu Stowarzyszenia podejmuje Walne Zebranie Członków kwalifikowaną większością 2/3 głosów przy obecności, co najmniej połowy członków uprawnionych do głosowania.

  2. Podejmując uchwałę o rozwiązaniu Stowarzyszenia, Walne Zebranie Członków określa sposób jego likwidacji oraz przeznaczenia majątku Stowarzyszenia.

Statut w nowym brzmieniu przyjęto uchwałą Walnego Zebrania Członków nr 7/2022 z dnia 29 września 2022 r.

Podpisano Zarząd Stowarzyszenia